De verjaardagsweek van Anne-Sophie

2 maart 2018 - Bangkok, Thailand

Hallo lieve mensen,

Onze excuses voor de vertraging op ons verhaal maar dit komt mede door het internet en door al het leuks wat we meemaken!

IMG_4789

De lekkerste ananassen komen uit de achterbak!

We zijn gebleven bij onze “vakantie” in Zuid Vietnam, hier hebben we heerlijk genoten, zijn we goed tot rust gekomen en gingen we met veel energie naar Bangkok. Op 24 februari vlogen we van Ho Chi Minh naar Bangkok, onze vlucht was wat vertraagd maar gelukkig hoefden we geen uren te wachten. De vlucht zelf duurde maar 1,5 uur en na het vinden van een taxi waren we rond 1 uur ’s nachts in ons hostel.

Omdat we trek hadden en in Thailand de welbekende tosti’s dag en nacht verkrijgbaar zijn hebben we die nog lekker gehaald en begon zo de verjaardag van Anne-Sophie.

So far so good… totdat we gingen slapen. Na een paar seconden voelde ik al veel kriebel aan m’n benen en toen ik met mijn licht scheen bleek heel het bed onder de bed bugs te zitten!!! Snel naar de man van de receptie maar die keek er niet echt raar van op… erg frappant. We sliepen in een zaal met anderen en niemand bleek er last van te hebben dus het zal wel dit ene bed zijn dachten we. Met goede hoop kroop ik bij Youri in bed want het was inmiddels al 3 uur en een beetje slaap zou wel fijn zijn. In onze gedachte lagen we al in het hotel waar we de aankomende twee nachten zouden verblijven! Een nacht in dit hostel was puur omdat we wisten dat we laat aan zouden komen en we optimaal wilden genieten van de aankomende luxe… hadden we nou toch maar bij het Dang Derm Hotel geslapen! Goedkoper is niet altijd beter haha

Slapen in Youri’s bed ging niet want ook hier waren de beestjes te vinden, dat was de druppel!

INPAKKEN EN WEGWEZEN!

We hebben nog nooit zo snel een kamer verlaten! De beste man van de receptie keek ons raar aan dat we weer voor z’n neus stonden en ging nog moeilijk doen omdat we ons geld terug wilde, maar gelukkig was Youri’s lichaamshouding, stemverheffing plus mijn gescheld in het Nederlands voldoende en kregen we ons geld terug.

Op naar het Dang Derm hotel, wat we heel lief van ome Ton en tante Irene hebben gekregen. Dit zat gelukkig een straat verder en we mochten daar in de lobby op de bank hangen/dutten. Twee uur later rond 06:30 uur konden we al naar onze kamer! Snel douchen want de kriebel van de beesten bleven we maar voelen, alles uitgeklopt en onze kleding van die dag in een plastic tas gedaan.

Hier hebben we wel heerlijk kunnen slapen in een mooi, schoon en groot bed! ’sMiddags zijn we naar een mega shopping mall geweest en hebben we er nog een heerlijke verjaardag van gemaakt. Uiteindelijk is het een verjaardag week geworden haha, we hebben onszelf goed verwend deze paar dagen in Thailand.

IMG_4776 39aaf1d8-5af2-4300-9f30-17a99e327fdf

Als kinderen zo blij met een ijsje en in de ballenbak.

Na twee dagen Bangkok zijn we naar Hua Hin gegaan (stad aan het strand ten zuiden van Bangkok). Hier zijn we drie dagen gebleven waarvan een volle dag naar een Wild Life Rescue Park. Daar hebben we veel dieren gezien en konden we ‘spelen’ met olifanten (bedankt mama & papa voor dit verjaardagscadeau). Dat houdt in dat we ze mochten voeren, wassen en een stuk wandelen. Het was een geweldige dag en het blijft onwerkelijk om naast een olifant te staan, laat staan mee knuffelen!

IMG_4800 IMG_4810 IMG_4877 IMG_4854 IMG_4857

Wat een onwijze dieren...

Op 1 maart zijn we weer terug gegaan naar Bangkok en hebben we een appartement gevonden met een bubbelbad om onszelf klaar te stomen voor het volgende avontuur in de Filipijnen! Het was eigenlijk niet de planning maar omdat we bericht kregen van onze vriendin Robin die ons graag op wilde zoeken, hebben we met elkaar besloten om daar heen te gaan (wanneer wij eigenlijk wilden gaan was tijdens het regenseizoen, dat is toch wel minder als je gaat eiland hoppen).

318ded3f-88c3-4dd0-b962-cf68a2b0107f

Onszelf af en toe verwennen moet kunnen toch?..

Het is wat aan de late kant maar ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de lieve felicitaties (en de cadeautjes die ik vond om mijn bankrekening)! Het was gek om niet thuis te zijn en om heel erg te zweten in plaats van mezelf warm te houden tijdens de après-ski!

IMG_4795

Aapjes!!!

Het volgende verslag is onder constructie en komt er zo snel mogelijk aan!

We zijn de Filipijnen al weer uit, hebben een city trip Singapore gedaan en zitten nu in Malacca, Maleisië. Morgen vertrekken we naar Kuala Lumpur.

Met ons gaat alles goed en we reizen lekker door! Hopelijk gaat met jullie ook alles goed, heeft iedereen genoten van het paasweekend en komt de zon dit weekend jullie kant op! (we doen ons best om haar jullie kant op te sturen maar mevrouw de zon is zo eigenwijs)

Dikke kus AS&Y

IMG_4932

Ja, dit is alvast een voorproefje voor de Filipijnen. En ja, het is echt een paradijs!

1. Wim:
    5 april 2018
    Jullie hebben het maar druk met al dat reizen.
    Mooi verhaal, maar maak snel de Philipijnen af.
    Geniet van Malasie .