Terug in Ozzie!

9 januari 2019 - Port Douglas, Australië

Happy New Year!!!

Gelukkig nieuwjaar lieve mensen!

Vandaag zijn wij precies een maand weer terug in Australië, wat gaat de tijd toch snel... Op 6 december vertrokken wij van Amsterdam naar Doha, Qatar waar wij een hele lange overstap hadden maar desalniettemin konden van de vliegmaatschappij een gratis overnachting krijgen met zelfs eetbonnen ter waarde van €80 p.p, dat noemen wij nou goed geregeld! 7 december vlogen wij naar Melbourne waar op 8 december onze lieve vrienden Tosca en Stephen ons op stonden te wachten.

CF7942B9-5A40-46E2-87EC-8700B30DA19EE87A1D9F-B874-49AC-A21C-A3636E5726E08DA166F4-F36E-49E4-B5B4-A9D3AA900775

“Een prachtig uitzicht en de herstart van onze reis in Qatar.”

De eerste paar dagen hebben we onze rust gepakt en genoten van Melbourne en St.Kilda en onze vrienden.  We hebben het huis versierd met Kerst decoratie en uiteraard de Kerstboom om toch een Kerstgevoel te creëren ondanks dat het warm is. Op 12 december hebben wij een Relocation gedaan naar Sydney (een relocation is dat je een een auto of camper terug brengt naar de stalling zodat het voertuig schoon word gemaakt en weer verhuurd kan worden), omdat wij niet de centjes hebben om een camper te huren hebben wij dit gedaan. We kregen 3 dagen en in die 3 dagen mag je zelf bepalen hoe je rijd en waar je stopt en dat voor maar $5 per dag! Geweldig idee voor reizigers zoals ons!

6D566FA7-91CE-4EC0-9933-CD4EBD83E5BC561AC077-6F0C-4EDD-8A18-579407A289AC97F9486E-34C8-47C2-8B3A-577977C1085B

Camper taferelen...”

Onderweg zijn we via de kust naar Sydney gereden, via een mooie bergweg met een prachtige omgeving. Onze eerste nacht was aan zee op een camping met een leuk restaurant en zelfs op de kleinste plekjes vind je Nederlanders want onze barman was er een, hahah toevallig weer

2833086F-896B-4203-B380-41DE51AC58C0

Onze tweede nacht was op een camping waar je eigenlijk voor moest betalen maar de lieve man had geen zin meer in administratie dus mochten we gratis overnachten zodat hij aan zijn biertje kon! Heerlijke Australiërs

Eenmaal aangekomen in Sydney regende het heel hard dus onze eerste avond zijn we alleen door China Town gelopen toen het gestopt was met regenen. De volgende dag was de weersverwachting weer slecht maar toen wij naar buiten keken was het prachtig weer dus snel opstaan, ontbijten in het hostel en erop uit! Sydney is een van onze lievelingssteden die we tijdens de reis tegen zijn gekomen!! Wat een mooie en fijne grote stad

7E0E6D89-5AA6-46C4-8258-A5FC4203DD09CBEF814B-BA04-45B1-B72F-0755AB585C8F70E3FFAE-914E-4D74-A828-15D9DE7C6C8A

Kerst, en het prachtige Queen Victoria gebouw.”

We hadden maar een paar dagen dus we hebben twee volle dagen door de stad heen gelopen van het Operahouse tot aan een bezoek van het Maritiem museum, lunchen in parken en zonnen in de Botanische tuinen, kortom het was heerlijk!

BBFB5669-642C-42AA-A6E2-02C3BBB12E13580A4FA1-CE71-4FD5-8770-6E8C1897AC6CA58F6C9D-B8A8-422F-BB7D-435DA5EEDD8A9CFBA74C-CEE6-4988-9CAE-09D84A2DF2538420BE71-B2DE-47A0-BF8C-EE64E334B6AD729660E2-27F2-47BD-9C1A-333BE60178D788AAC1A1-5C7E-4A98-A2C4-142B7C37E6AF

“Er was genoeg te zien, en dat vonden de meeuwen ook!”

De derde en laatste dag zijn we naar het strand geweest waar je een hele bekende wandelroute heb van Bondi Beach naar Coogee beach. Wij hebben de route andersom gedaan want we wilde lekker zonnen en zwemmen op het allerbekendste strand van Australië Bondi Beach. De wandelroute was prachtig en zorgde gelijk voor een goeie ochtend workout en we zijn onwijs bruin geworden! Bij aankomst op Bondi Beach hebben we eerst geluncht op het gras onder een boom (mini picknick) en toen een poging gedaan om te gaan zwemmen... het water was ijskoud! Na de tweede keer hebben we ons maar gewoon laten vallen want anders kom je er nooit doorheen en lekker was het zeker want het was boven de 30 graden.

3154A658-7A20-42CB-835B-8789ACAEAC75C6CD8442-C3B1-4224-909A-B710A43BAF8C5136E3AB-D125-4572-BAEF-DE39D63F214A

“Wat een prachtige wandeling!”

Onze laatste avond hebben we bijzonder afgesloten met de Bridge Climb, we hebben de brug van Sydney beklommen!!! En wat was het gaaf! We konden de zonsondergang zien en Sydney verlicht met natuurlijk de hoofdrolspeelster het Operahouse! Zo bijzonder mooi, een perfecte laatste avond.

Op de terugweg van Sydney naar Melbourne hebben we een relocation gedaan met een SUV Kluger! Een hele mooie, veel te grote bak voor maar $1 per dag! Toen we bij Hertz de auto op kwamen halen zei zelfs de mevrouw achter de balie dat dit een “once in a lifetime experience” was omdat de prijs zo belachelijk laag was. De auto reed fantastisch en via het binnenland zijn we terug gereden. Onze eerste stop waren de Blue Mountains, een mooi natuurpark met (de naam zegt het al) vele gebergtes. Buiten het feit dat het heel mooi was, was het ook lekker verkoelend want het scheelde een paar graden met Sydney ondanks dat het maar 1,5 uur rijden van de stad was.

Onze guide van de Bridge Climb kwam uit de Blue Mountains dus die heeft ons allerlei stops vertelt die we allemaal hebben gedaan met als laatste de Three Sisters, het verhaal is dat er ooit 3 meisjes daar stonden en in gevaar waren en iemand hen in een steen/rots heeft veranderd zodat ze niet meer in gevaar waren...

62CDB458-ADDD-46CB-8888-1FA8761BA0AD047A3B09-68B5-4BDE-8FCD-C3CF00C8C9FBF5685AB7-6799-4E14-B657-039124ADDF3D

“De drie zussen en een normaal beeld op de Australische wegen...”

Aan het einde van de dag gingen we naar het hostel toe, deden we wat boodschapjes en hebben we heerlijk samen spelletjes gedaan en gekookt, we zijn niet te laat gaan slapen want we moesten weer vroeg op. Deze dag moeten we veel rijden omdat we anders in de knoop komen met het aantal dagen. We hebben heel de dag in de auto gezeten en onderweg genoten van het binnenlandschap waar we veel Kangaroos hebben gezien! Helaas konden we ze niet vastleggen. Ook hebben we veel dode Kangaroos gezien en dat is eigenlijk heel normaal hier...

Eenmaal terug in Melbourne hebben we lekker geborreld met Tosca en Stephen en hebben we ons vooral bezig gehouden met de Kerst voorbereidingen in combinatie met bezoekjes aan het strand, de gekste combinatie ooit haha

3B329CFB-D544-4FA2-87B0-E2B8F024083A

“De bibliotheek die in de Harry Potter films thuishoort!”

Kerstavond en eerste Kerstdag hebben we met ook andere vrienden van Tosca gevierd, in totaal waren we met 6 personen die ook allemaal in het huisje bleven slapen haha lekker knus was het zeker! Het is toch fijn om met Kerst en zeker na alles wat er gebeurd is met vrienden/familie te zijn. We hebben heerlijk genoten van de Fruit de Mer (seafood), die Tosca en ik om 6 uur ‘s ochtends op de markt hebben gehaald, we hebben gebarbecued, lekkere kaas gegeten en ook zeker lekker gedronken en genoten van Kerst in je korte broek!

88FD03F3-2674-4B65-8E15-B35619E6C818938F953C-6276-4630-8B66-A459E999CDDD

“Alweer kerst met Nederlanders, net als vorig jaar.”

*Bovenstaande personen beter bekend als: Caxopreis, Toscaopreis, Soofyourontour en Phteven...

Wij zijn tweede Kerstdag heel vroeg vertrokken omdat we in Sydney hadden besloten om toch nog te gaan werken en we zijn erg blij met de keuze. Het voelde toch als iets onafgemaakt en we miste de mensen daar en dan vooral de Nederlandse meisjes.

Onze manager kon ons garanderen dat er in januari genoeg werk was dus dat we lekker konden verdienen en konden genieten van het paradijs genaamd Port Douglas!

D9CC93E5-CB54-441B-911D-BA4CD5E25926

We hebben afgelopen weekend afscheid genomen van de meisjes en deze maand komen nog meer, het seizoen loopt af en velen hebben we een half jaar opzitten en mag je ook niet langer blijven helaas. Wij blijven t/m eind januari en dan gaan we naar Nieuw Zeeland!

Wij ons huisje wat we in Port Douglas hadden gedag gezegd en wonen nu bij Shirley onze lieve collega uit India en het bevalt ons erg goed. We wonen tegenover werk, kletsen elke avond over van alles en nog wat en hebben ook hier een zwembad zodat we voor werk en op vrije dagen heerlijk kunnen genieten van het prachtige weer!

Zoals jullie lezen gaat het goed met ons en zorgen we dat we volop blijven genieten, werken we hard om weer lekker te kunnen reizen.

We wilden jullie nogmaals bedanken voor alle steun en liefde die jullie ons hebben en blijven geven! Dit keer blijven we niet meer zo lang weg hoor

Dikke kus,

AS&Y

6870FC30-E2BE-4150-8AAA-62690BB3B525

1. Ellen Oosterom:
    14 januari 2019
    Lieve Anne-Sophie,
    Het is echt geweldig wat jullie allemaal zien en meemaken. Ook de ontmoetingen met mensen die vrienden worden tijdens jullie reis lijkt me bijzonder waardevol! Toch mooi om te lezen dat jullie weer van plan zijn terug te komen over niet al te lange tijd naar ons kikkerlandje ; )Maar voor nu;Genieten van Nieuw Zeeland en van alle onvergetelijke reiservaringen! hartelijke groet voor jullie 2 !