Het spannende vertrek en de eerste paar dagen

28 oktober 2017 - Kanchanaburi, Thailand

Het is zondag 22 oktober 2017, de dag van ons vertrek! Spanning, blijdschap en energie giert door onze lichamen want ondanks dat we gek hebben geslapen zijn we actief. Logisch want onze wereldreis gaat beginnen. Om 08:30 uur stonden we op Schiphol en rond 09:00 uur moesten we toch echt afscheidnemen. Het was zwaar en toch ook moeilijk want je zegt gedag voor een hele lange tijd, niet wetende wanneer we nou terugkomen. We gaan jullie missen, we gaan jullie allemaal missen! Nogmaals bedankt voor jullie steun en liefde, we waarderen het echt enorm.
IMG_0122
Eenmaal door de douane hebben we even rustig een bakkie koffie gedronken voordat we echt mochten boarden. We vlogen met Singapore Airlines, wat trouwens een aanrader is, naar Bangkok met een overstap op Singapore. Het was een lange vlucht maar alles ging goed.

Eenmaal aangekomen in Bangkok konden we zo de bus in naar Khoa San Road, dé straat voor backpackers en toeristen. Meestal is deze straat 24/7 super druk want er is dag en nacht wat te doen in Bangkok. Dit keer was het bijna overal rustig, we kwamen er later achter dat dit door de ceremonie van de koning kwam.
IMG_0822We zullen jullie even inlichten, de Thaise Koning is in de ogen van het volk een geschenk van de hemel, heeft veel goeds gedaan voor het land en het volk. Vorig jaar op 13 oktober is hij overleden en het volk heeft een jaar de tijd gehad om te rouwen. Op 26 oktober dit jaar is hij gecremeerd doormiddel van een 5 daagse "festival". Wegen werden afgesloten en iedereen draagt zwart, veel winkels en restaurants gingen eerder dicht en zeker op de dag zelf was heel Bangkok bezig met de ceremonie die van 7:00 tot 6:00 uur (de volgende dag) duurde.
IMG_8105
We zijn in totaal 4 dagen in Bangkok gebleven. De eerste twee dagen zaten we in het toeristische gebied en de andere 2 bij een vriend (Izaac) van Sophie in het appartement. We hebben helaas niet heel veel kunnen doen omdat veel al dicht was. Uiteraard hebben we een tuktuk genomen die ons een tour heeft gegeven, we hebben de Co van Kessel fietstour gedaan en vooral lekker gegeten. Izaac heeft een Thaise vriendin en door hen beide kregen we meer 'inside-information'. Zo zijn we gaan eten bij een echte Korean BBQ en dit was echt verrukkelijk en op een plek waar je natuurlijk zelf nooit zou komen. Zij rijd ook in dat drukke Bangkok en zo hebben we hele andere delen van de stad gezien. Overdag zijn we naar een Airplaine Graveyard geweest, waar delen van oude vliegtuigen lagen. Hier konden we in en op klimmen. Verder hebben we lekker gezwommen en de ceremonie op de tv gevolgd want het was niet normaal druk.
IMG_0838
We komen zeker terug naar Bangkok wanneer het leven weer "normaal" is zodat we het echte Bangkok kunnen meemaken. Want ondanks de drukte en de warmte is het een hele gave stad.

Vrijdag 27 oktober zijn we vertrokken naar Kanchanaburi, een stadje buiten Bangkok. Even de drukte uit en meer de natuur in, we gaan de watervallen, de Death rail en The Bridge over the river Kwai bezoeken en lekker fietsen huren om alles te ontdekken. Uiteraard meer hierover in het volgende verhaal!

Trouwens: Als jullie standaard op de hoogte willen worden gehouden wanneer we wat nieuws schrijven. Dan kan je je hier rechts aanmelden met je mailadres, dan krijg je een automatisch berichtje!

Dikke kus S&Y

1. Laura Rotgans:
    28 oktober 2017
    Leuk om te lezen! Veel plezier op de volgende bestemming. Ik kijk uit naar het volgende verhaal! Doe voorzichtig 😙❤️!!