Chiang Mai deel 2

18 november 2017 - Chiang Mai, Thailand

Chiang Mai

deel 2

Een nieuwe week in deze heerlijke stad en dus ook een nieuw verhaal.

IMG_1243Maandagochtend (6 november alweer) zijn we op scooter jacht gegaan, we vonden ergens een superdeal, kijk dat is altijd leuk. We konden een scooter 3 dagen huren voor 300 bath, dat is nog geen €9, je lacht je een scheur in je broek! Die middag zijn we de bergen in gereden naar de bekende Doi Suthep Prathat tempel en daarna nog verder de bergen in naar een prachtig uitkijk punt.IMG_5963

Helaas wisten wij niet dat het bovenin best koud kon zijn, dus zijn wij weer snel naar beneden gegaan en hebben we lekker geluncht bij opa (ja we hebben weer een heerlijk eettentje gevonden met dit keer een opaatje en omaatje). ’s Avonds hebben we afgesproken met Gio, met elkaar gegeten en lekker wezen stappen, even die voetjes van de vloer!

De volgende ochtend voelden we aan ons hoofd dat we een hele gezellige avond hebben gehad! We hadden het zelfs zo zwaar dat we voor 400m de scooter hebben gepakt om ontbijt te halen. Maar toen stond meneer agent aan de kant van de weg… oeps! We hadden geen helm op voor dat kleine stukje en ook onze internationale rijbewijzen lagen in onze kamer. Als een gek ben ik gaan rennen naar de kamer en is Youri bij de agent gebleven, we kregen alsnog een “boete” van 500 bath (€12). We zijn erachter gekomen dat je met deze boete een bewijs mee krijgt wat 5 dagen geldig is. Met dit bewijs kan je dus 5 dagen zonder helm of rijbewijs rijden want met vertoon van het briefje kan je bewijzen dat je dus al een keer heb betaalt en mag je zo doorrijden bij een controle. It’s all about the money! Typisch en hilarisch tegelijk. Maar goed, ’s middags zijn we naar een canyon gereden wat ze helaas tot een soort van waterpark hebben gebouwd dus ook dat was niet zo’n groot succes. Dan maar een relax dagje bij het zwembad!

IMG_3364

Woensdag familiedag! Vandaag zijn ome Ton, tante Irene, ome Gert, tante Ellen en Mike & Walda aangekomen in Chiang Mai. Ze blijven hier tot en met maandag dus een grote gezelligheid! Overdag zijn wij nog op de scooter op verkenningstocht gegaan en ’s avonds hebben we heerlijk met de familie gegeten en bij gekletst.

De avond erna zijn we met elkaar naar de night bazar geweest, hier hebben we het souvenirs lijstje van Gert en Ellen afgestreept en uiteraard weer gegeten!

Youri en ik hadden weer eens een lekkere luier dag, het werd ook een warme dag dus perfect om van het zwembad te genieten, boek te lezen en wat informatie te zoeken over; wat te doen na Chiang Mai. ’s Avonds hebben we eerst een borrel met Gio gedaan en toen werden we weer door de familie getrakteerd met een diner.

Tijdens het bij kletsen is ook onze lievelingswinkel(de 7-Eleven) een paar keer naar voren gekomen en dan vooral de tosti’s die wij best vaak nuttigen. Je word er nieuwsgierig van wat wij helemaal begrijpen, dus hebben wij zaterdagochtend voor de hele fam tosti’s gehaald die we tijdens de rit naar de kookcursus hebben gegeten. En ja, ze zijn goed gekeurd! De kookcursus was echt fantastisch en super gezellig. We zaten om 10 uur in het busje en pas om 15 uur gingen we weer terug. De dag was verdeeld in eerst een demonstratie van het gerecht wat je ging maken, zodat je alle informatie kreeg en je kon goed kijken hoe het moest. Daarna ging je zelf aan de slag en soms mocht je het gerecht gelijk eten en soms moest het nog even na sudderen. Die middag zaten we allemaal zo vol dat we ’s avonds alleen wat fingerfood hebben gegeten (denk aan spring rollen etc.).

IMG_5478 IMG_7405 IMG_6216 IMG_2968

Zondag was onze laatste dag met de familie, tijd gaat snel! Om alles uit de dag te halen met elkaar wat erin zat hebben wij (want we zijn nog niet genoeg verwent door ze…) een nacht in hun hotel gekregen!! Wat voor ons mega superduper deluxe is! Zij slapen in een viersterren resort met een spa, een poolbar, een prachtig uitzicht en noem het maar op. Het was echt echt heerlijk! We hebben enorm genoten! Nogmaals bedankt lieve familie!!!

2017-11-18-PHOTO-00005196 2017-11-18-PHOTO-00005197

Eerder in het verhaal stond dat we opzoek gingen naar wat te doen na Chiang Mai. Wij zijn toen op een loop/tour uitgekomen wat je met de scooter kan doen in een kleine week. Je rijd dan door de bergen en komt bij kleine dorpjes uit, mag genieten van onwijs mooie uitzichten, het is niet toeristisch en weer een vette ervaring. Op maandag ochtend 13 november was het afscheid nemen van de familie wat toch wel lastig was maar ook het begin van de Mae Hong Song loop! Na een heerlijk ontbijt, dikke knuffels en kusjes reden we op de scooter naar onze eerste bestemming Pai.

IMG_5368

Op dit moment zijn we bij onze tweede stop dus het complete verhaal lezen jullie volgende keer weer!

Dikke kus S&Y

1. Han:
    19 november 2017
    Wat een heerlijk verhaal weer lieve tweetjes! Ik kan niet wachten om jullie komende zomer op te zoeken in ...?
    Nu doen we het met die mooie avonturen die jullie mee maken. We leven (en genieten een beetje) met jullie mee. Hier verandert er niet zoveel, behalve dat Sinterklaas gisteren is aan gekomen. Pepernoten in je schoen, ook gezellig.
    Dag lieverds, veel liefs van ons allen, Han.