Alohaaaaa en EH!

9 maart 2019 - Vancouver, Canada

Alohaaaa!

Daar zijn we weer! Deze blog gaat over onze dagen op Hawaï en onze dagen in het koude Canada.

Op 24 feb vlogen wij vanuit Auckland naar Honolulu, we vlogen ‘S avonds waardoor ik in het vliegtuig al jarig was maar eenmaal bij aankomst niet meer... we zijn over de datumgrens gevlogen dus mogen we 24 feb nog een keer beleven maar lopen we qua tijd wel 11uur achter op jullie, gek hè?!

6A8CA29B-D563-4AFE-A637-022DFF5698C4C8419D9F-BEA2-4394-B144-AB8F85BDCAD14AA361F8-2C1D-4C21-B560-34D54D412A9923EE7800-B655-4F7C-A5C9-57DBD5B4FB47

“Wat een mooi ontvangst in Hawai’i!”

We kwamen ‘S middags aan in Honolulu helaas wat later door vertraging maar ach betekent wel dat onze kamer al klaar is. We sprongen gelijk onder de douche en hebben lekker gerelaxt op het grote bed, dat is wel even wat anders na 3 weken kamperen.

Om 16:30 uur moesten we klaar staan want we werden opgehaald voor Germaine’s Luau, een Hawaiiaanse show met eten, dans en zang. Het is wel mega Amerikaans (zowel de show als de eilanden), we hadden toch verwacht dat het iets minder was. Het is een kwestie van wennen en gewoon meedoen, gekke Amerikanen. Het was een leuke avond maar we zijn blij als we lekker naar bed kunnen. In het hotel krijg ik allemaal berichtjes met felicitaties, in NL ben ik al jarig! Heel erg bedankt voor de felicitaties allemaal, ik heb een top dag / week gehad.

1FF1CAC1-0E22-4F53-86C3-ED77F83130D9D0205BEE-80DA-4E65-9011-6EBFA97D2A3C3ED44F4B-75CD-4D96-B7D4-135903887678

“Met de zonsondergang genieten van een prachtige show”

Op mijn verjaardag zelf hebben we niet heel veel gedaan, we hebben ontbeten bij Ihop (dat was een vereiste), een echt Amerikaanse diner fastfood restaurant met onbeperkte pancakes, sappige bacon en goeie eitjes. Typisch Amerikaans en super voor een verjaardag! Verder hebben we Honolulu ontdekt en zijn we lekker over Waikiki Beach gelopen. Aan het strand in de zon een biertje gedronken en ‘S avonds uiteten geweest.

De volgende dag gingen we onze auto ophalen alleen kregen we een upgrade want de auto die wij gereserveerd hadden was er niet maar dat vonden we helemaal niet erg want nu kregen we een lichtblauwe mini cooper convertible! Wat een geweldig bakkie! We hebben heel de dag met het dak open gereden en zowel de oost als de noord kust gezien. Hier en daar gestopt, wat gezwommen en nog even onze huid bijgekleurd want dit zijn onze laatste dagen “zomer”. Tussen de middag bij foodtruck Giovanni’s garlic shirmp gegeten, de beste die we ooit hebben gehad! Onze dag hebben we geëindigd in een outlet mall, wat fijn om met zoveel korting en goeie merken te winkelen. We hebben niet te veel ingeslagen want we gaan in NYC weer shoppen (dat komt ervan na 17 maanden niet te hebben geshopt naast souveniertjes).

CC351C27-3317-4E5F-88BF-F6EE8010E396AF0AC6DE-C066-4F59-AF5E-EE5023D5DCF546042A34-7B32-471A-9BEF-470FF38649A21FC982B3-2288-4512-8AE4-1DAA09F2879A021A0E27-8381-4B68-8175-53B8C9B84247FC5C8B22-061C-46F6-88A5-D66EF6C0C3F7

“Zooooo en zwaar leven...”

Woensdag 27 feb zijn we weer gaan ontbijten/brunchen bij Ihop haha zo heerlijk slecht! Verder hebben we weinig gedaan, wat gewandeld, souvenirs gevonden, en bij het Sheraton aan het strand bubbels gedronken, ontzettend luxe! Youri heeft namelijk geregeld dat onze personeelskorting nog werkt t/m eind maart wat betekent dat we bij alle Sheraton, Marriott en aansluitende hotels korting krijgen op verblijf, eten en drinken. Echt heel relaxt en vandaar dat we soms even lekker luxe kunnen doen.

Op onze laatste dag moesten we eerst uitchecken en zijn we met de auto en onze spullen naar Pearl Harbor geweest, gisteravond eerst de film gekeken op Netflix zodat we weer weten wat er is gebeurd. Een verschrikkelijke gebeurtenis. De tour was erg indrukwekkend, zeker toen we met een boot naar het memoriam werden gebracht en wetende dat er meerdere schepen daar liggen, gezonken met bemanning en al(enkele schepen liggen nog steeds onder water met de bemanning erin)... als je er langs vaart zie je ook onderdelen dicht bij het wateroppervlak.

185C455F-81F5-4315-B2FD-38CF829037BCF17C1617-B127-4604-B18F-4867DE542F6E

“Erg indrukwekkend”

Na Pearl Harbor zijn we naar de westkust gereden voor electric Beach en de (natuurlijke) Lagoons. Tegenwoordig worden ze keurig onderhouden door de aangrenzende hotel maar het water komt echt van de zee en ook de vorm is door de natuur gemaakt. Hier hebben we nog even lekker gelegen, gezwommen en langs alle Lagoons gewandeld. Voordat we naar het vliegtuig reden zijn we toch nog even stiekem naar de outlet gegaan, daarna was het toch echt tijd om te gaan.

We vlogen ‘S avonds en kwamen op 1 maart ‘S ochtends met een overstap op Seattle aan in Vancouver. Het weer was prachtig en we zaten aan het raam dus we konden alles zien. De grote bergen met sneeuw maakte toch wel erg veel indruk ondanks dat we in NZ ook wel gebergtes hadden waren deze toch nog groter en met nog meer sneeuw, we zijn officieel uit de zomer. Na 16 maanden lang in de zomer te hebben gereisd gaan we nu naar de winter/voorjaar.

Met een taxi gingen we naar het huis van Fiona & Steven, een Iers stel die wij in Zuid Thailand hebben ontmoet tijdens onze duiklessen. Fiona zat bij mij in de groep en Steven bij Youri. Steven is half Nederlands dus maakt nog eens een extra klik. Zij zeiden toen al dat ze naar Vancouver gingen verhuizen en wij zeiden toen al dat we ze gingen opzoeken. En hier zijn we dan! Helaas zijn zij er niet maar we mogen wel bij hen logeren, super lief. Ze wonen samen met een ander stel die voor ons de sleutel klaar hadden gelegd en die mochten we ook houden in de tussentijd.

We hadden amper geslapen tijdens de vlucht dus we waren heel moe maar gingen toch op pad want we hebben maar twee dagen, zonde van de tijd en we gaan wel vroeg naar bed. We hebben voornamelijk veel gelopen, het weer was prachtig, strak blauw en volle zon, echt wintersport weer. We zijn geëindigd op het eilandje Granville waar je veel leuke restaurants, winkels en een markt heb. Hier wat gegeten en geborreld en toen snel naar huis want ik viel bijna op de tafel in slaap. Eenmaal thuis zijn we gelijk naar bed gegaan en om 19uur sliepen we.

De volgende dag werden we pas om 10 uur wakker, we hebben 15 uur geslapen! Het was heerlijk en blijkbaar ook nodig. Vandaag gaan we naar Capilano park, een prachtig park met een mega hangbrug en een leuke wandelroute. Het heeft ons heel de dag bezig gehouden, ‘S avonds lekker wat besteld en thuis gegeten.

F2D444CF-FCFF-4647-97A8-E3ED95F99A6756C8C322-89E4-4D61-87AC-CEA707BB6FC2232804F4-9178-4358-A3B1-81B3E09AAEF991D022CA-F658-40DA-B0D7-7995F9133307CECCEABB-55CE-4574-A3FA-31E461927801

“Lekker de toerist spelen in Vancouver“

Vandaag gaan we naar Whistler! Een van de mooiste skigebieden van de wereld en in 2010 waren hier de Olympische Winterspelen. In Whistler zien we ook Jake Newton weer, een oud-collega en vriend van onze tijd bij Jamie’s Italian. Hij werkte toen met ons maar is Canadees en we hebben hem al 3 jaar niet meer gezien. We slapen bij hem wat ook weer super fijn en gezellig is.

Met de bus gaan we naar Whistler en de rit is volop genieten, wat een uitzichten, wat een natuur! Canada is prachtig.

Eenmaal aangekomen haalt Jake ons op en gaan we gelijk ergens wat drinken en eten om bij te kletsen, fijn om hem weer te zien. Daarna kopen we onze skipassen en huren we onze spullen. Het is geen goedkoop ski gebied maar gelukkig krijgen we via Jake korting! Als alles is geregeld rijden we naar zijn huis en ontmoeten we zijn huisgenoten Jenelle & Ryan, gezellig stel. Jake wilt nog graag met ons en twee vrienden van hem naar Green Lake om de zonsondergang te zien en dat we ook wat van de omgeving te zien krijgen.

1A76C618-A57B-41A2-982C-3E4B2D8994849995CC05-706E-483F-A4E1-8CD2826BD08D

”Reünie met Newton!”

De wijn gaat mee en zijn vrienden hebben kaas en brood (jummie). Green Lake is prachtig en het uitzicht / omgeving is fenomenaal! Iets wat Youri ook vond want toen ik het koud had en terug naar de auto wilde (we stonden op het bevroren meer) riep hij mij terug en toen ik omdraaide zat hij op een knie met een prachtige ring voor mijn neus!!!

50F9C701-C040-4193-8804-AED673542554

“wat een uitzicht...”

Ik kon het niet geloven, droom ik?! Is dit echt?! De woorden zoals; wat, echt, neee, weet je het zeker, meen je het echt, kwamen ook als eerst uit mijn mond met natuurlijk een gil en tranen, maar toen ik zijn gezicht zag en de tranen in zijn ogen wist ik dat het geen droom was en zei ik volmondig JA, ik wil!

WIJ ZIJN VERLOOFD!!! Ik kan het nog steeds niet geloven, wat is dit heerlijk. We komende dagen hebben we ook erg in onze roze bubbel geleefd. Mede dankzij Jake was het perfect. Jake heeft de foto’s genomen en er voor gezorgd dat de ring veilig was. Youri heeft sinds Australië dit al in werking gezet, die arme jongen heeft 1,5 maand in spanning gezeten. Hij heeft zelfs mijn ouders gebeld en papa om mijn hand gevraagd!

Thuis bij Jake heb ik iedereen een bericht gestuurd maar ik moest wachten totdat jullie wakker waren om te bellen en wat was dat slopend haha

We hebben lekker pizza gegeten en een film gekeken met z’n allen en nadat we iedereen hadden gebeld zijn we lekker gaan slapen.

Wakker worden als verloofde is gek maar oh zo fijn! Ik heb heel de dag met een grote glimlach rondgelopen en geskied. Een dagen samen doorgebracht op de piste in de zon was geweldig.

536A2F98-E87F-45C2-8200-1C2A5846A4E5

“Soof voelde zich helemaal een engeltje”

We hadden nog twee dagen te gaan waarvan we een relax dag hadden, we hebben uitgeslapen, attracties voor NYC hebben geboekt en met Jake nog wat van de omgeving hebben gezien en ‘S avonds lekker burgers gemaakt.

De andere dag bestond uit skiën en ‘S avonds luxe uiteten bij een geweldig Italiaans restaurant, erg duur maar het helemaal waard. Samen met Jake en zijn huisgenoten hebben we genoten en een hele fijne avond gehad!

0F04AB7D-58C9-48ED-AF3A-86AAC4C334286B29C168-7DE2-4306-8D3F-90B4B0B1C5EAA2ABE0E3-84EE-41A3-A263-E4B7ED230E6ADEC404B7-CCC1-4B95-B21B-1E32B5DC410D

“oh Whistler: wat ben je mooi!”

En dat was het dan, 7 maart gingen we weer met de bus terug naar Vancouver en sliepen we dichtbij het vliegveld want onze vlucht naar NYC gaat vroeg. Whistler was geweldig, het is een sprookjesachtige bestemming en en geweldig skigebied dus een echte aanrader voor de wintersporters.

4DA8832B-4766-436A-9041-389838407EA92BB01679-64E3-4396-8E54-B9160A760258

“Nog een laatste dag genieten op de pistes”

Met Air Canada vliegen we naar NYC, onze aller-allerlaatste bestemming van deze geweldige reis! We kunnen het nog niet geloven en we gaan extra genieten maar wat zijn we dankbaar dat we dit konden doen. De vrijheid om zo lang te kunnen reizen, zoveel mensen te ontmoeten en zoveel mooie plekken te mogen bezoeken is echt fantastisch!

Bedankt voor alle liefde, steun en lieve woorden van de afgelopen dagen en tijdens de reis!

Dikke kus,

AS&Y